• Polska
  • Kontakty
  • Dodaj do biblioteki
  • Udostępnij
Menu
Search

Opis firmy

Henkel prowadzi działalność na całym świecie, w oparciu o dobrze zrównoważone i zróżnicowane portfolio. Przedsiębiorstwo zajmuje wiodące pozycje  w trzech sektorach biznesu, zarówno na rynkach konsumenckich jak i przemysłowych, co zawdzięcza silnym markom, innowacjom i technologiom.  Założona w 1876 roku firma, ma za sobą historię ponad 140 lat sukcesów. Akcje uprzywilejowane Henkla notowane są na niemieckim indeksie giełdowym DAX. Siedziba główna znajdującej się na indeksie DAX-30 firmy mieści się w Düsseldorfie. Henkel zatrudnia ponad 53 tys. pracowników na całym świecie, z czego blisko 85 procent pracuje poza granicami Niemiec. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju, Henkel zajmuje wiodące pozycje w wielu międzynarodowych rankingach i ratingach.

W roku podatkowym 2017 firma odnotowała sprzedaż o wartości ok 20 mld euro oraz zysk operacyjny 3,5 mld euro (skorygowany o jednorazowe zyski i opłaty oraz koszty restrukturyzacyjne).

Henkel Polska

W Polsce firma Henkel działa od 1990 roku i jest obecna we wszystkich trzech sektorach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków (rynkowych i profesjonalnych dla salonów fryzjerskich) oraz klejów konsumenckich, budowlanych i dla przemysłu.

Wiodące marki Henkla w Polsce to Persil, E, Perwoll, Silan, Pur, Somat, Bref, Clin, Palette, Taft, Schauma, Gliss Kur, Fa, Syoss, Denivit, Vademecum, Igora Royal, Bonacure, Pattex, Metylan, Pritt, Ceresit, Bonderite i Loctite.

Firma posiada w Polsce 6 centrów produkcyjnych:

  • zakład produkcyjny proszków i płynów do prania i półproduktów do produkcji detergentów w Raciborzu (woj. śląskie)
  • zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresit w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie)
  • zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresit we Wrzącej (woj. wielkopolskie)
  • zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresit w Dzierżoniowie (woj. dolnośląskie)
  • Centrum Impregnacji Próżniowej w Bielsku-Białej (woj. śląskie)
  • Centrum Impregnacji Próżniowej w Tychach (woj. śląskie) 

Siedziba główna firmy w Polsce znajduje się w Warszawie.
W Polsce, w Stąporkowie działa także jedno z centrów badań i rozwoju firmy. Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit zainaugurowało swoją działalność w 2014 roku. Centrum jest jednym z kluczowych światowych ośrodków badawczo-rozwojowych firmy w dziedzinie produktów dla przemysłu budowlanego, w którym najwyższej klasy specjaliści rozwijają innowacyjne, zrównoważone technologie i systemy budowlane, wprowadzane następnie na rynki w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.

W Żernikach pod Poznaniem znajduje się Centrum Logistyki.
Firma Henkel Polska zatrudnia ponad 950 osób. W 2016 roku przychody firmy w Polsce wyniosły ponad 2,2 miliarda zł.

Trzy globalne obszary biznesowe

Dział Adhesive Technologies jest wiodącym na świecie dostawcą rozwiązań w zakresie klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych dla konsumentów, wykonawców i odbiorców przemysłowych.W2017 sektor odnotował sprzedaż w wysokości 9,387miliardów euro, co stanowiło 47% całkowitej sprzedażyfirmy.

Produkty BeautyCare (dział kosmetyków) są dostępne na całym świecie. BeautyCare to markowe produkty kosmetyczne do koloryzacji, stylizacji i pielęgnacji włosów, higieny osobistej, pielęgnacji ciała i higieny jamy ustnej oraz kosmetyki profesjonalne do salonów fryzjerskich. W 2017 r. wartość sprzedaży działu BeautyCare wyniosła 3,868 miliarda euro, co stanowiło 19% całkowitej sprzedażyfirmy.

Laundry& Home Care (dział środków piorących i czystości) zawsze odgrywał ważną rolę, tym bardziej że sukces firmy rozpoczął się od wprowadzenia na rynek produktu właśnie z tego sektora. Obszar środków piorących obejmuje nie tylko środki piorące, ale także płyny do zmiękczania tkanin, środki poprawiające efekty prania i inne produkty do pielęgnacjitkanin. Portfolio środków czystości obejmuje produkty do zmywania i zmywarek, środki czystości do łazienek i WC, a także środki do czyszczenia powierzchni, szkła i inne. W wybranych regionach oferujemy również odświeżacze powietrza i domowe środki owadobójcze. W 2017 r.wartość sprzedaży sektora Laundry& Home Care wyniosła 6,651miliarda euro, co stanowiło 33% całkowitej sprzedażyfirmy.

Nasza kultura organizacyjna

"Tworzenie zrównoważonej wartości” jest wspólnym celem nas wszystkich w Henklu. Chcemy tworzyć wartość – dla naszych klientów i konsumentów, naszych zespołów i pracowników, dla naszych udziałowców, a także dla ogółu społeczeństwa i społeczności, w których działamy.

Kultura organizacyjna, cel, wizja, misja i wartości – to wszystko jednoczy nasz zróżnicowany zespół, wyznaczając ramy i wskazując kierunki działania. Obowiązujące na całym świecie wspólne zasady postępowania zostały ujęte w serię kodeksów. Są kierunkowskazem dla naszych pracowników we wszystkich działach biznesowych i kręgach kulturowych, w których działamy.

Nasz cel: Tworzenie trwałej wartości.

Nasza wizja: Wiodąca pozycja dzięki innowacjom, markom i technologiom.

Nasza misja: Służenie klientom i konsumentom na całym świecie jako najbardziej zaufany partner o wiodącej pozycji na wszystkich kluczowych rynkach i w kluczowych kategoriach – jako zespół działający z pasją, w oparciu o wspólne wartości.

Nasze wartości: Klienci i konsumenci, pracownicy, sukces finansowy, zrównoważony rozwój, firma rodzinna.

Strategia

Tworzymy naszą przyszłość, kierując się jasnymi wytycznymi długoterminowej strategii firmy. Nasza strategia wynika z wizji, misji i wartości firmy.

W perspektywie 2020, a także później, chcemy zapewnić firmie trwały, zyskowny wzrost. Osiągniemy to, odpowiadając lepiej na potrzeby naszych klientów, zwiększając innowacyjność, sprawność w działaniu i poziom cyfryzacji. Ponadto poprzez nasze aktywności chcemy wspierać zrównoważony rozwój, wzmacniając naszą wiodącą pozycję w tym obszarze.

Czytelna strategia bazująca na czterech filarach:

  • Stymulowanie wzrostu
  • Przyspieszenie digitalizacji
  • Zwiększona sprawność
  • Finansowanie wzrostu

Odsłony:

Film korporacyjny

Henkel w pigułce

445662

Informacje prasowe