Wspieranie obiegu zamkniętego poprzez nasze produkty, opakowania i technologie.
Nasze ambicje i cele dla opakowań
Do końca 2022 roku 87 procent opakowań Henkla nadawało się do recyklingu lub ponownego użycia*. Udział plastiku pochodzącego z recyklingu w opakowaniach dóbr konsumpcyjnych wyniósł 16 proc. w skali globalnej.
Inicjatywy i partnerstwa
Rozwój w obszarze bardziej zrównoważonych opakowań jest możliwy tylko wtedy, gdy firmy w całym łańcuchu wartości współpracują ze sobą. Dlatego też Henkel angażuje się w różnorodne partnerstwa i inicjatywy międzybranżowe:
- Uczestniczymy w inicjatywie Fundacji Ellen MacArthur New Plastics Economy, która skupia interesariuszy w celu ponownego przemyślenia przyszłości tworzyw sztucznych i wypracowania pomysłów na wspieranie gospodarki cyrkulacyjnej.
- W ramach Plastic Waste Coalition of Action, która została utworzona z Consumer Goods Forum (CGF) w 2020 r., Henkel współpracuje z innymi firmami w oparciu o Golden Design Rules w celu opracowania bardziej cyrkularnego podejścia do projektowania i przetwarzania opakowań z tworzyw sztucznych w branży dóbr konsumpcyjnych.
- W 2017 roku Henkel został pierwszą globalną firmą z branży dóbr konsumpcyjnych, która nawiązała współpracę z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Wspólnym celem stało się zmniejszanie ilości odpadów plastikowych zalegających w środowisku oraz tworzenie nowych szans poprawy warunków życia osobom żyjącym w ubóstwie. W ramach partnerstwa Henkel wspiera projekty w Egipcie, gdzie wspólnie z Plastic Bank utworzył już 14 centrów zbiórki odpadów plastikowych. W 2022 roku zebrano około 5,100 ton metrycznych tzw. „plastiku społecznego” (Social Plastic®), który został ponownie przetworzony na nowe opakowania m.in. w firmie Henkel.
Przyroda
Ochrona i przywracanie różnorodności biologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem lasów, ziemi i wody, poprzez stosowanie regeneracyjnych składników i gospodarowanie zasobami:
- Staramy się pozyskiwać nasze surowce w sposób zrównoważony i nie poprzez wylesianie. Naszym celem jest zapobieganie wylesianiu lasów pierwotnych i wtórnych o znacznej wartości ekologicznej.
- Do 2025 roku chcemy pokryć 100 procent naszego zapotrzebowania na olej palmowy i olej z ziaren palmowych olejami posiadającymi certyfikat lub zewnętrzne potwierdzenie odpowiedzialnego pozyskiwania.
- Ponadto postawiliśmy sobie za cel zmniejszenie zużycia wody na tonę produktu o 35 procent do 2025 roku. Do końca 2022 roku udało nam się zmniejszyć zużycie o 25 procent.