STRATEGIA

W Henklu kształtujemy naszą przyszłość w oparciu o długofalową strategię, której fundamentem są nasze wartości i wspólny cel.

W ramach tej strategii koncentrujemy się na ukierunkowanym wzroście. Oznacza to dążenie do dostarczania jak największej wartości naszym klientom i konsumentom, wyprzedzanie dynamiki rynku, wzmacnianie pozycji lidera w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz wspieranie rozwoju naszych pracowników – zarówno zawodowego, jak i osobistego.

Nasza strategia opiera się na czterech kluczowych filarach: silnym i konkurencyjnym portfolio marek, przewadze w obszarach innowacji, zrównoważonego rozwoju i cyfryzacji, nowoczesnych modelach operacyjnych odpowiadających na wyzwania przyszłości oraz kulturze współpracy i wysokim zaangażowaniu pracowników.

ODNIEŚĆ SUKCES W LATACH 20-TYCH XXI WIEKU

PURPOSEFUL GROWTH

Shaping our Future - Thumbnail

Budowanie zwycięskiego portfolio marek

Starannie dobrane portfolio to fundament trwałego i rentownego rozwoju firmy. Dlatego konsekwentnie rozwijamy nasze marki i obszary działalności, prowadząc aktywne zarządzanie portfelem – szczególnie teraz, po zakończeniu procesu tworzenia nowej jednostki Henkel Consumer Brands. Jednocześnie fuzje i przejęcia w obu segmentach biznesowych pozostają istotnym elementem naszej strategii, wspieranej przez silną i stabilną sytuację finansową.

Szybsze i bardziej innowacyjne działania

Stawiamy na innowacje, które naprawdę mają znaczenie. Korzystamy z danych, technologii cyfrowych i współpracy z partnerami zewnętrznymi, aby lepiej rozumieć rynek i szybciej reagować. Inwestujemy w nasze marki, centra innowacji i nowe pomysły.

Zrównoważony rozwój jako przewaga konkurencyjna

Chcemy, aby zrównoważony rozwój wyróżniał nas na tle innych. To nie tylko nasza odpowiedzialność, ale i szansa na budowanie wartości.

Nasze cele do 2030+ skupiają się na trzech obszarach:

  • Regeneracja planety: dążymy do budowania gospodarki o obiegu zamkniętym, tworzenie bezemisyjnej przyszłości oraz wspieranie regeneracji przyrody.
  • Rozwój społeczności: tworzymy szanse dla ludzi na lepsze życie dzięki sile biznesu i marek.
  • Zaufany partner: działamy z odpowiedzialnością, dbamy o jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, stawiamy na przejrzystość i współpracę.

Nasze działania są doceniane w niezależnych rankingach zrównoważonego rozwoju.

Zwiększanie wartości dla klientów i konsumentów poprzez cyfryzację

Cyfryzacja pozwala nam lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i konsumentów. Rozwijamy sprzedaż online, tworzymy nowe sposoby komunikacji i inwestujemy w kompetencje cyfrowe. Nasza jednostka Henkel dx (Digital Experience), utworzona w 2019 roku, łączy zespoły IT i digital, wspierając naszą transformację i zwiększając efektywność działań.

Ciągłe optymalizowanie modeli operacyjnych

Dążymy do ciągłej optymalizacji naszych modeli operacyjnych, a tym samym do stałej poprawy konkurencyjności naszych procesów i struktur. Chcemy działać szybciej, sprawniej i być jeszcze bliżej klientów oraz konsumentów.

Wzmacnianie naszej kultury współpracy

Silna kultura organizacyjna i wspólne wartości stanowią fundament wszystkich naszych działań. Naszą postawę definiuje misja: Pioneers at heart for the good of generations” oraz zobowiązania przywódcze, które łączą pracowników na całym świecie. Wspieramy rozwój kompetencji przyszłości i tworzymy środowisko, w którym każdy może się rozwijać.