02.03.2020

Henkel Polska przybliża najmłodszym uczniom świat nauk ścisłych

Program „Świat Młodych Badaczy” wraca do Stąporkowa i okolic

W dniach 2 – 6 marca w szkołach podstawowych w Stąporkowie i okolicach ponownie odbędą się warsztaty w ramach programu edukacyjnego „Świat Młodych Badaczy”. Mają one na celu rozbudzanie zainteresowania naukami przyrodniczymi wśród najmłodszych. Od 2016 r. w całej Polsce w programie wzięło już udział ponad 4000 dzieci.

„Świat Młodych Badaczy” to program społeczno-edukacyjny firmy Henkel Polska, kierowany do uczniów klas 2, 3 i 4 szkół podstawowych. Projekt, realizowany w formie 90-minutowych, interaktywnych warsztatów, to coś więcej niż tradycyjne lekcje chemii. Dzieci, biorące w nich udział, wykonują eksperymenty badawcze – muszą m.in. odmierzyć potrzebne składniki i samodzielnie zidentyfikować substancje. Mają też czas na omawianie wyników eksperymentów – są zachęcane przez prowadzących zajęcia do zadawania pytań, stawiania hipotez i wyciągania wniosków. Innymi słowy, mogą poczuć się jak prawdziwi badacze w laboratorium.

- Już od 4 lat organizujemy warsztaty dla uczniów w ramach programu edukacyjnego „Świat Młodych Badaczy”. W tym czasie odwiedziliśmy kilkadziesiąt szkół podstawowych z Warszawy, Bydgoszczy, Raciborza i okolic, Piły i powiatu trzcianeckiego, Stąporkowa i powiatu koneckiego, Dzierżoniowa i okolic. We wszystkich edycjach programu wzięło udział już ponad 4000 uczniów, którym przybliżyliśmy świat nauk ścisłych. Mamy nadzieję, że zaprocentuje to w przyszłości przy wyborze dalszej edukacji i ścieżki zawodowej – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska.

Partnerem edukacyjnym projektu jest bydgoska organizacja Nauka Jest Fajna!.
Pod okiem wykwalifikowanych edukatorów uczniowie przeprowadzają eksperymenty w jednym z kilku zakresów tematycznych związanych z głównymi obszarami działalności firmy Henkel. Uczniowie ze Stąporkowa i okolic odkryją tajemnice kwasów i dowiedzą się, dlaczego regularne stosowanie pasty do zębów jest takie ważne. Na zakończenie zajęć wszystkie dzieci otrzymają broszurki edukacyjne „Eksperymentuj w domu”, zawierające propozycje kolejnych prostych, lecz zaskakujących doświadczeń do wykonania w domu wspólnie z rodzicami.

Warsztaty w ramach programu „Świat Młodych Badaczy” odbędą się w Zespole Placówek Oświatowych w Stadnickiej Woli, Szkole Podstawowej im. Gen. Bryg. Antoniego Hedy-Szarego w Radoszycach, Zespole Placówek Oświatowych w Nieświniu, Szkole Podstawowej w Grzymałkowie oraz w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Mniowie. Przewiduje się, że łącznie w zajęciach weźmie udział ponad 300 uczniów.

-  Prowadząc warsztaty „Świata Młodych Badaczy”, widzimy, jak w dzieciach budzi się głód wiedzy, kiedy mogą samodzielnie obserwować i odkrywać przyczyny zjawisk, zachodzących w otaczającym nas świecie. Rozpalamy w nich tę iskrę i mamy nadzieję, że w przyszłości roznieci ona prawdziwy ogień – mówi Justyna Sobolewska z Nauka Jest Fajna!.

Projekt realizowany jest w Polsce od października 2016 roku. Do tej pory warsztaty „Świata Młodych Badaczy” kilkukrotnie prowadzone były w szkołach w Warszawie, Bydgoszczy, Raciborzu i okolicach, Pile i powiecie trzcianeckim, Stąporkowie i powiecie koneckim oraz w Dzierżoniowie i okolicach. W całej Polsce za sprawą programu w rolę naukowców wcieliło się już ponad 4000 dzieci.

Dorota Strosznajder Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej oraz Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska +48-22-56-56-665 dorota.strosznajder@henkel.com Pobierz wizytówkę Dodaj do ulubionych