Taka otwarta wymiana poglądów stanowi podstawę wzajemnego zrozumienia i jest szansą na pozyskanie akceptacji dla naszych biznesowych decyzji. Jednocześnie dialog jest źródłem nowych pomysłów, mając wpływ na nasze procesy rozwoju innowacji i zarządzania ryzykiem oraz tworząc fundamenty dla dalszego rozwoju strategii zrównoważonego rozwoju i raportowania.
Dialog z interesariuszami
Dialog z interesariuszami i grupami społecznymi jest dla firmy Henkel bardzo ważny. Dlatego aktywnie uczestniczymy w licznych inicjatywach umożliwiających otwartą wymianę poglądów i dyskusje na temat zrównoważonego rozwoju.
Prowadzimy więc trwały dialog z:
- Klientami
- Konsumentami
- Dostawcami
- Pracownikami
- Udziałowcami
- Społecznościami lokalnymi
- Agencjami ratingowymi i analitykami
- Przedstawiecielami władz
- Organizacjami pozarządowymi (NGO)
- Politykami
- Uczelniami i naukowcami.
Identyfikacja kluczowych tematów zrównoważonego rozwoju
Jakie są najważniejsze wyzwania zrównoważonego rozwoju i kluczowe oczekiwania wobec Henkla? Aby znaleźć właściwą odpowiedź na to pytanie, wykorzystujemy szereg różnych narzędzi i procesów, dzięki którym możemy zidentyfikować najważniejsze wątki i właściwie ocenić ich znaczenie dla zarządzania zrównoważonym rozwojem i jego raportowania w Henklu. Prowadzimy więc dialog z instytucjami związanymi ze zrównoważonym rozwojem, międzynarodowymi agencjami ratingowymi i analitykami oraz uczelniami wyższymi. Bierzemy także pod uwagę kryteria oceny w rankingach finansowych i zrównoważonego rozwiązania oraz wytyczne Global Reporting Initiative (GRI).