11.04.2023

Z korzyścią dla środowiska - nauka segregacji odpadów w sposób praktyczny

Henkel Polska i Fundacja Nasza Ziemia po raz trzeci z „Lekcją Nieśmiecenia”

11 kwietnia rusza już III edycja Lekcji Nieśmiecenia, ekologicznego projektu edukacyjnego organizowanego przez firmę Henkel oraz Fundację Nasza Ziemia. Po raz kolejny uczniowie i nauczyciele szkół podstawowych będą mogli zawalczyć o nagrody główne w konkursie, czyli stacje do nauki selektywnej segregacji odpadów. Na uczestników czekają także nagrody dodatkowe a na najbardziej aktywną szkołę również tytuł i statuetka Ambasadora Nieśmiecenia. Swój udział w programie szkoły mogą zgłaszać do 15 maja na lekcjaniesmiecenia.pl.

„Lekcja Nieśmiecenia” to kampania edukacyjna, która od 2020 roku wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej związanej z segregacją odpadów. Działania akcji mają na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków.

Aktywacja proekologiczna

Nauczyciele ze szkół biorących udział w projekcie mogą bezpłatnie pobrać ze strony www materiały edukacyjne dotyczące tej tematyki. W III edycji „Lekcji Nieśmiecenia” są to treści edukacyjne przeznaczone dla klas VII-VIII, a zadania dotyczą różnorodnych obszarów wiedzy:  matematyki, biologii, chemii, geografii, języka polskiego, języka angielskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie. Tak więc teraz nauczyciele będą mogli już skorzystać z materiałów przygotowanych dla wszystkich etapów nauczania.

Aby wziąć udział w tegorocznym konkursie „Lekcji Nieśmiecenia”, wystarczy wypełnić formularz i zaprezentować proekologiczne działania szkoły i sukcesy odniesione w latach 2020-2023. Pierwszych 100 zespołów, które zgłoszą się do konkursu otrzyma zestawy „Niezbędnik Wolontariusza Naszej Ziemi”, w skład którego wchodzą: koszulka Akcji Sprzątanie Świata, flaga sztabowa z nazwą zwycięskiej szkoły, rękawiczki jednorazowe i worki do segregacji odpadów. Na zwycięzców III edycji czeka 20 stacji do nauki selektywnej zbiórki odpadów. W tym roku, jako że firma podsumowuje 3 lata programu „Lekcja Nieśmiecenia”, wręczone zostaną także nagrody specjalne – certyfikat Fundacji Nasza Ziemia i firmy Henkel dla najaktywniejszych, najbardziej zaangażowanych szkół i nauczycieli.

Konkursowe zadania

Tegoroczny konkurs jest trzyczęściowy – w pierwszej z nich uczestnicy mają za zadanie przedstawienie, w jakich działaniach proekologicznych organizowanych przez instytucje zewnętrzne brali udział w latach 2020-2023 (maksymalnie trzy). W drugiej części zadanie polega na zaprezentowaniu zainicjowanych przez siebie działań wewnętrznych przeprowadzonych w latach 2020-2023 r. w zgłaszającej się Szkole. W trzeciej części powinni wskazać dodatkowe aktywności, a także złożyć oświadczenie o tym, że brali udział w poprzednich edycjach programu „Lekcja Nieśmiecenia” oraz w akcji „Sprzątanie Świata – Polska”. Wypełnienie tej części formularza umożliwia uzyskanie dodatkowych punktów, które zostaną wzięte pod uwagę przy przyznawaniu tytułu „Ambasadora Nieśmiecenia”. Zwycięzców konkursu wyłoni Jury składające się z przedstawicieli Organizatora – Fundacji Nasza Ziemia, a wyniki zostaną ogłoszone do 15 czerwca.

- Wszyscy wiemy, że odpowiednia segregacja odpadów jest kluczowa dla ochrony środowiska i zasobów naturalnych. Chcemy uczyć dzieci i młodzież, jak robić to właściwie i z największym pożytkiem. To ważne, bo niebawem to właśnie oni będą decydować o losach naszej planety. Dlatego cieszymy się, że „Lekcja Nieśmiecenia” jest tak otwarcie przyjmowana w wielu szkołach. I mamy nadzieję, że w tej trzeciej już edycji, tak jak i w poprzednich, weźmie udział bardzo wiele zespołów szkolnychpodkreśla Adam Simkowski , Junior Trade Marketing Manager w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska.

Henkel – walka z zanieczyszczeniem środowiska

Akcję „Lekcja Nieśmiecenia” wspiera kilka marek kosmetycznych z portfolio firmy, takich jak: Syoss, Taft, Schauma, Gliss,  Nature Box, Perwoll czy Clin. To marki zaangażowane społecznie, które zrównoważony rozwój mają wpisany w swoje DNA. Już teraz wybrane kosmetyki tych marek dostępne są w opakowaniach wykonanych w 97-98% z plastiku pochodzącego z odzysku. Co więcej, w niektórych opakowaniach zawarty jest także tzw. social plastic, który – w ramach współpracy z organizacją społeczną Plastic Bank – został zebrany z morskich plaż, przetworzony i powtórnie włączony do gospodarczego obiegu. W ramach tej inicjatywy mieszkańcy Haiti, jednego z najbardziej zanieczyszczonych regionów na świecie i zarazem najbiedniejszych, mogą wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi.

Inicjatywa wpisuje się w realizację pro-środowiskowych zobowiązań firmy Henkel. Do 2025 r. wszystkie opakowania produktów konsumenckich firmy mają nadawać się do dalszego przetwarzania lub powtórnego użycia.

Informacje prasowe (190,43 KB)
Dorota Strosznajder Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej oraz Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska +48-22-56-56-665 dorota.strosznajder@henkel.com Pobierz wizytówkę Dodaj do ulubionych