27.09.2022

Henkel Polska po raz kolejny w kampanii Sprzątanie Świata

Fundacja Nasza Ziemia i Henkel Polska ponownie razem dla czystszego świata!

22 września już po raz drugi Henkel Polska połączył siły z Fundacją Nasza Ziemia w walce o czystszy świat. W ramach 29. polskiej edycji międzynarodowej Akcji Sprzątanie Świata pracownicy firmy sprzątali las Młochowski pod Warszawą.

Przedstawiciele Fundacji Nasza Ziemia oraz pracownicy polskiego oddziału Henkla wyposażeni w rękawiczki i worki na śmieci wspólnymi siłami sprzątali las w Młochowie pod Warszawą. Zebrali prawie pół tony różnorodnych i czasami zaskakujących śmieci – najwięcej było butelek i plastików, ale także opony, zabawki, buty, sztuczna choinka, DVD, kineskop telewizora i wiele innych. Wolontariat jest kolejną akcją, przy której organizacje łączą siły i skutecznie działają na rzecz zwalczania problemu zanieczyszczenia środowiska naturalnego.

- Nasz zespół od lat chętnie angażuje się w wolontariackie projekty oraz akcje społeczne na rzecz środowiska naturalnego. Sprzątanie lasów to świetne połączenie działań dla dobra naszej planety, integracji pracowników i aktywności na świeżym powietrzu. Praca, którą wykonujemy sprzątając las ma pozytywny wpływ na lokalne społeczności i zwierzęta zamieszkujące pobliskie tereny. Niestety zaśmiecanie lasów nie jest rzadkim zjawiskiem i mimo tego, że coraz więcej  osób przy okazji niedzielnych spacerów decyduje się na wzięcie worka na śmieci i posprzątanie kawałka lasu, to problem jest nadal obecny w naszym kraju. Dlatego Henkel prowadzi także wiele innych działań na rzecz środowiska naturalnego. Strategia zrównoważonego rozwoju i dbanie o środowisko i proekologiczne zmiany w produktach są dla Henkla priorytetem. Formuły produktów zmieniają się na biodegradowalne, bardziej odpowiadają więc pro-ekologicznemu podejściu do życia naszych konsumentów. Coraz więcej opakowań nadaje się do przetworzenia i jest tworzonych z materiałów pochodzących z recyklingu, a w 2025 roku ma to być już 100% – mówi Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care Henkel Polska.

Wśród innych akcji, jakie na rzecz środowiska prowadzi Henkel, jest „Lekcja Nieśmiecenia” – kampania edukacyjna, która wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej związanej z segregacją odpadów. Działania akcji mają na celu przekazanie dzieciom praktycznej wiedzy oraz wyrabianie w nich właściwych zachowań i nawyków. Partnerem kampanii jest także Fundacja Nasza Ziemia. To tylko jeden z wielu przykładów konkretnych realizacji założeń i zobowiązań firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.