Marka Perwoll, należąca do firmy Henkel, podjęła współpracę z programem Top Model. Ten wyjątkowy duet powstał z myślą o edukacji i budzeniu świadomości w zakresie odpowiedzialnej mody.
Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad1. Źródeł takich zachowań można zapewne doszukiwać się w szybko zachodzących na rynku modowym zmianach trendów, wybieraniu przez konsumentów ubrań słabej jakości czy kompulsywnych zakupach. Dlatego też konieczna jest edukacja nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych i zbudowanie świadomości korzyści slow fashion. Oferująca specjalistyczne środki do prania marka Perwoll, nieodłącznie kojarzona z modą, od kilku lat zabiera głos w tej ważnej kwestii za sprawą kampanii #RethinkFashion, w której przekonuje, że liczy się nie ilość, ale jakość. Zachęca tym samym do odpowiedzialnej konsumpcji.
W tym roku marka Perwoll postanowiła połączyć siły z jednym z najpopularniejszych programów telewizyjnych typu reality show w Polsce - Top Model, którego celem jest znalezienie charyzmatycznych kandydatów na modelki i modeli o ciekawych osobowościach.
W ostatnim, środowym odcinku programu uczestnicy mieli za zadanie znaleźć ubrania w second handach i uszyć z nich pełną stylizację dla swojego partnera. Dodatkowym zadaniem było stworzenie hasła promującego ideę slow fashion. Uczestnicy pozowali następnie w stworzonych przez siebie strojach na warszawskich bulwarach wiślanych. Na zwycięzców tej konkurencji czekała sesja do kampanii reklamowej marki Perwoll. O wygranej zdecydowali przechodnie, a najlepsze okazały się Nicole Akonchong i Dominika Wysocka z hasłem „Second hand. Second life.” Uczestniczkom udało się w nim ująć w pełni DNA marki Perwoll - troskę o ubrania i środowisko naturalne.
- Choć moda na slow fashion powoli zaczyna gościć na naszym rodzimym rynku, to widzimy, że przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego cieszymy się, że marka Perwoll, dla której kluczowa jest edukacja konsumentów w zakresie dbałości o ubrania i odpowiedzialnej konsumpcji, mogła podjąć współpracę z tak popularnym programem modowym. Mamy nadzieję, że nasze wspólne działanie przełoży się na zmianę nawyków oraz na mądre, poparte troską o planetę, decyzje zakupowe konsumentów – powiedziała Julia Wójcik, odpowiedzialna za markę Perwoll w Henkel Polska.
#RethinkFashion to kampania marki Perwoll, która podejmuje temat negatywnego zjawiska fast fashion i zachęca do odpowiedzialnej konsumpcji mody. Inspiracje dotyczące przeróbek ubrań można znaleźć na stronie Perwoll.
1 dane z raportu firmy McKinsey „A new fast fashion formula” z 2016 r.