09.04.2021  Düsseldorf / Niemcy

Zmiany w zarządzie Henkla

Wolfgang König zastąpi Jensa-Martina Schwärzlera na stanowisku Executive Vice President Beauty Care

Z dniem 1 czerwca 2021 r. Wolfgang König wejdzie do globalnego zarządu firmy Henkel, obejmując stanowisko Executive Vice President Beauty Care (sektor kosmetyków pielęgnacyjnych). Zastąpi tym samym Jensa-Martina Schwärzlera, który jest związany z firmą Henkel od ponad 28 lat, a działem Beauty Care kieruje od 2017 r.

W imieniu Rady Nadzorczej i Komitetu Akcjonariuszy witam Wolfganga Königa w gronie członków zarządu Henkla na stanowisku Executive Vice President Beauty Care. Ma on rozległe międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu i kierowaniu wiodącymi firmami z branży dóbr konsumpcyjnych. Do Henkla wnosi cenną wiedzę z zakresu marketingu, sprzedaży i innowacji. Cieszymy się, że możemy powitać go w zespole Henkla - powiedziała dr Simone Bagel-Trah, Przewodnicząca Komitetu Akcjonariuszy i Rady Nadzorczej Henkla. Chciałabym również podziękować Jensowi-Martinowi Schwärzlerowi za jego oddanie naszej firmie oraz duże osiągnięcia w ciągu ponad 28 lat pracy w Henklu. Życzymy mu wszystkiego najlepszego - dodała dr Bagel-Trah.

Wolfgang König ma ponad 25-letnie doświadczenie w branży FMCG, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i wschodzących. Swoją karierę rozpoczął w 1996 roku w firmie Beiersdorf, gdzie zajmował różne stanowiska związane z zarządzaniem marką i kluczowymi klientami w Niemczech i Stanach Zjednoczonych. W 2005 r. dołączył do Colgate-Palmolive w Niemczech jako Dyrektor Marketingu na Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Następnie przeniósł się do Stanów Zjednoczonych jako Globalny Dyrektor Marketingu działu Personal Care a potem do Meksyku, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Marketingu i Innowacji na region Ameryki Łacińskiej. Odpowiadał tam za wszystkie kategorie, w tym Personal Care i Oral Care. W 2012 r. objął stanowisko Dyrektora Generalnego na region Europy Północnej w firmie Kellogg Company, odpowiadając za działalność handlową w 23 krajach, w tym w Niemczech, krajach nordyckich i Europie Środkowo-Wschodniej. Piastował następnie szereg stanowisk kierowniczych w Kellogg Company w Europie i USA, gdzie ostatecznie mianowany został Prezesem Kategorii Kellogg North America, odpowiedzialnym za biznes o wartości 6,7 miliarda USD a także za badania i rozwój oraz marketing. Wolfgang König posiada tytuł magistra biznesu/ekonomii (Diplom-Ökonom) uzyskany na Uniwersytecie w Kassel. Urodził się 2 maja 1972 roku. Jest żonaty i ma troje dzieci.

W imieniu Rady Nadzorczej i Komitetu Akcjonariuszy Henkla chciałabym wyrazić naszą wdzięczność Jensowi-Martinowi Schwärzlerowi. Spędził w Henklu ponad 28 lat i kierował naszym biznesem Beauty Care (kosmetyków pielęgnacyjnych) od 2017 roku, bazując na swoim bogatym doświadczeniu i sukcesach w Niemczech, Europie i USA. W tym okresie udało się z powodzeniem rozszerzyć działalność sektora Hair Salon (produktów profesjonalnych dla salonów fryzjerskich) i rozwinąć sprzedaż detaliczną, napędzaną przez innowacje, ukierunkowane przejęcia oraz zwiększoną koncentrację na e-commerce i nowych cyfrowych modelach biznesowych – skomentowała dr Bagel-Trah.

Jens-Martin Schwärzler rozpoczął pracę w firmie Henkel w 1992 roku i początkowo zajmował różne stanowiska w działach marketingu i zarządzania w sektorze Laundry & Home Care (środków piorących i czystości). W latach 2008-2014 był odpowiedzialny za globalny marketing produktów do pielęgnacji ciała, skóry i jamy ustnej w dziale Beauty Care (kosmetyków pielęgnacyjnych). Ponadto był odpowiedzialny za segment sprzedaży detalicznej kosmetyków w Europie Zachodniej oraz sprzedaż międzynarodową w Beauty Care. Od początku 2015 roku był odpowiedzialny za biznes dóbr konsumenckich Henkla w Ameryce Północnej. Pod jego kierownictwem Henkel wprowadził na rynek północnoamerykański takie wiodące marki, jak Persil czy Schwarzkopf. Po przejęciu Sun Products Corporation w 2016 roku kierował procesem integracji, jak również relokacji biznesu dóbr konsumenckich Henkla w USA. W listopadzie 2017 roku Jens-Martin Schwärzler wszedł do ścisłego zarządu firmy, obejmując stanowisko wiceprezesa Henkel Beauty Care. Posiada tytuł magistra w dziedzinie biznesu/ekonomii (Diplom-Ökonom) uzyskany na Uniwersytecie Stuttgart-Hohenheim. Jest żonaty i ma dwoje dzieci.