2019-09-02

Pomoc dla dzieci

Henkel i Carrefour wspierają Fundację Czerwone Noski w zdobywaniu dziecięcych uśmiechów

„Spraw dzieciom frajdę”
Wspólna akcja firm Henkel i Carrefour pod hasłem „Spraw dzieciom frajdę” odbędzie się w dniach 3 - 14 września 2019 r. Część dochodu ze sprzedaży środków do prania i czystości oraz kosmetyków firmy Henkel w sklepach sieci Carrefour w całej Polsce zostanie przekazana na rzecz Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu. Darowizna o łącznej wartości 50 000 zł umożliwi Fundacji kontynuowanie działań w Warszawie oraz Krakowie. Firmy Henkel i Carrefour współpracują ze sobą już od ponad pięciu lat, by pomagać najmłodszym.

Henkel od lat angażuje się w wiele akcji charytatywnych. Jedną z nich w tym roku jest wsparcie Fundacji Czerwone Noski. Misją tej organizacji jest niesienie uśmiechu na oddziałach szpitalnych. Niezwykle ważne jest to, by każde dziecko miało powody do radości nawet tam, gdzie jest o nią najtrudniej. Dzięki konsumentom, którzy wybiorą nasze produkty, przekażemy Fundacji środki na realizację programu „Klown w Szpitalu”, czyli kontynuowanie regularnej terapii humorem na oddziałach dziecięcych – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej w Henkel Polska.

Program „Klown w Szpitalu”, realizowany we współpracy z firmą Henkel i Carrefour, obejmuje regularne wizyty artystów w następujących placówkach: Narodowe Centrum Reumatologii w Warszawie, Dziecięcy Szpital Kliniczny w Warszawie, Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, Wojewódzki Szpital Dziecięcy im. Św. Ludwika w Krakowie.

Wsparcie firm, takich jak Henkel i Carrefour, umożliwia Fundacji niesienie misji i idei terapii humorem w kolejne miejsca. Dzięki akcji „Spraw dzieciom frajdę” każdy klient, kupując produkty codziennego użytku, może w prosty sposób stać się darczyńcą Fundacji i podarować uśmiech kolejnym małym pacjentom. To ogromnie ważne, ponieważ artyści-klowni odwiedzają rocznie około 15 tysięcy dzieci, przebywających w 12 szpitalach. Aby ich wizyty i działania mogły być regularne, potrzebujemy odpowiednich środków. Cieszymy się, że dzięki takiej inicjatywie, klienci, którzy wybierają markę Henkel, przy okazji mogą poznać Czerwone Noski i wspomóc nasze działania – powiedział Marcin Dudek, dyrektor Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu.

Cieszymy się, że po raz kolejny wspólnie z klientami Carrefour i firmą Henkel możemy pomóc chorym dzieciom, które w szpitalach w całej Polsce muszą poddawać się leczeniu z dala od rodzinnego domu. Troska o zdrowie jest jednym z filarów naszej firmy, dlatego wspieramy wartościowe inicjatywy skierowane do dzieci oraz promujemy zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną. Zgodnie z realizowaną przez nas strategią transformacji żywieniowej rozwijamy również w naszych sklepach ofertę produktów wysokiej jakości i ekologicznych, ponieważ mają one pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Cel akcji „Spraw dzieciom frajdę” jest wyjątkowy, dlatego zaangażowaliśmy się w nią bez wahania – powiedział Marek Lipka, Dyrektor Handlowy Carrefour Polska.


Informacje o Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu
Fundacja Czerwone Noski Klown w Szpitalu działa w Polsce od 2012 roku, powstała z inicjatywy międzynarodowej organizacji charytatywnej Red Noses International (RNI) z siedzibą w Wiedniu. Wszystkie programy Fundacji łączy wspólne hasło: „Śmiech jest najlepszym lekarstwem”. Realizowany od 7 lat program „Klown w Szpitalu” zapewnia regularną terapię śmiechem dla 15 000 dzieci rocznie w 12 polskich szpitalach. Dzięki programowi „Pogotowie Uśmiechu” artyści klowni towarzyszą dziecku i rodzicom w chwilach zwiększonego napięcia i stresu np.: przed planowanym zabiegiem operacyjnym. Program „Obudzić Uśmiechem” to specjalnie przygotowane działania klownowe dla dzieci przebywających w śpiączce. Dzięki programowi „Uśmiech nie zna wieku” pacjenci geriatryczni, na co dzień cierpiący z powodu ograniczonej mobilności, percepcji i zdolności komunikowania się dostają chwile radości, optymizmu i odwagę do akceptacji własnych słabości. „Humor w Medycynie” to ogólnopolski program skierowany do personelu medycznego.

O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 miliarda euro. Grupa liczy ponad 360 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.