Poznaj nasze marki Adhesive Technologies i Consumer Brands.
Opakowania chronią produkty, które kochamy, i dostarczają informacji, jak bezpiecznie i odpowiedzialnie z nich korzystać - ale powinny stać się częścią gospodarki o obiegu zamkniętym.
Opakowania są ważną częścią dzisiejszego stylu życia. Bez nich towary straciłyby ważność lub ulegałyby zniszczeniu, zanim trafiłyby na sklepową półkę. Często jednak opakowania są wskazywane jako jeden z głównych powodów tego, że przegrywamy walkę o czystość środowiska, gdyż chwilę później stają się odpadami. Właśnie dlatego firmy z różnych branż poszukują sposobów na utrzymanie tworzyw sztucznych z opakowań w zamkniętym obiegu gospodarczym, aby w ten sposób zminimalizować ich negatywny wpływ na środowisko naturalne, wciąż w pełni korzystając z ich niewątpliwych zalet.
W tych poszukiwaniach biorą udział specjaliści różnych dyscyplin – ale główną rolę mają do odegrania projektanci opakowań. To oni wiedzą najlepiej, jak uczynić opakowania łatwiejszymi do przetworzenia, jak w nowych opakowaniach zwiększyć udział materiałów z odzysku. To właśnie ci eksperci tworzą opakowania, które chronią nasze ulubione produkty, a jednocześnie lepiej służą naszej planecie.
Największy problem z opakowaniem polega na tym, że zwykle staje się ono odpadem, gdy tylko konsument zużyje produkt. Z tego względu specjaliści w dziedzinie inteligentnych opakowań skupiają się na tworzeniu projektów zoptymalizowanych pod kątem recyklingu. Tworząc opakowania zdatne do recyklingu, a także wykorzystując do ich produkcji coraz więcej materiałów pochodzących z recyklingu, firmy przyczyniają się do utrzymywania materiałów w gospodarczym obiegu na dłużej.
Taka koncepcja leży u podstaw gospodarki o obiegu zamkniętym: zbiórka wykorzystanych materiałów i ich przetwarzanie w kolejnych powtarzających się wielokrotnie cyklach. Działanie takie ogranicza powstawanie odpadów i zmniejsza wpływ opakowań na środowisko naturalne, pod warunkiem jednak, że istnieją skuteczne systemy recyklingu i zarządzania odpadami.
W Henklu zdajemy sobie sprawę z naszej odpowiedzialności za opakowania. Promujemy zrównoważony rozwój i stawiamy sobie w tym obszarze ambitne cele. Punktem wyjścia dla naszej strategii jest koncepcja gospodarki o obiegu zamkniętym. Koncentrujemy się na wykorzystywaniu surowców ze zrównoważonych źródeł oraz inteligentnym projektowaniu opakowań – dążąc do stopniowego zamykania gospodarczego obiegu – dla dobra dla ludzi i naszej planety.
Ponadto, naszym celem jest, aby 100 procent papieru i tektury, które wykorzystujemy, było wytworzone z materiałów pochodzących z recyklingu lub - w przypadku wykorzystywania włókna pierwotnego - pochodziło ono ze zrównoważonej gospodarki leśnej.
Aby osiągać ambitne cele wyznaczone w naszej strategii opakowaniowej, nawiązujemy międzysektorową współpracę, która stymuluje innowacyjność w procesach projektowania opakowań.
Poza tym współpracujemy z różnymi organizacjami, które pracują nad poprawą infrastruktury recyklingu, szczególnie w krajach rozwijających się, gdzie często nie ma odpowiednich systemów recyklingu odpadów opakowaniowych. W tym kontekście staliśmy się pierwszą globalną firmą produkującą dobra szybkozbywalne, która w 2017 roku podjęła współpracę z Plastic Bank (Bankiem Tworzyw Sztucznych): Celem tego przedsiębiorstwa społecznego jest ograniczenie ilości tworzyw sztucznych trafiających do oceanów oraz zapewnienie ludziom żyjącym w ubóstwie możliwości zarobkowych lub korzystania z pewnych usług w zamian za wykonanie pracy polegającej na usuwanie odpadów plastikowych ze środowiska naturalnego.
Opakowania zmieniają się w wyniku innowacyjnego wzornictwa i zmieniających się oczekiwań konsumentów. To szansa na dalsze ograniczanie negatywnego wpływu opakowań na środowisko naturalne. W Henklu nasi eksperci nieustannie poszukują pomysłów na coraz bardziej zrównoważone opakowania, które z jednej strony będą skutecznie chroniły produkty a równocześnie lepiej służyły naszej planecie.