2017-10-25  Düsseldorf / Niemcy

Zmiana w składzie światowego zarządu firmy Henkel

Jens-Martin Schwärzler przejmie od Pascala Houdayer odpowiedzialność za dział biznesowy Henkel Beauty Care

Jens-Martin Schwärzler (54), zajmujący obecnie stanowisko Corporate Senior Vice President z odpowiedzialnością za Consumer Goods Business (sektor dóbr konsumenckich) w Ameryce Północnej, otrzymał nominację na członka zarządu firmy Henkel z dniem 1 listopada 2017. W zarządzie przejmie odpowiedzialność za dział biznesowy Beauty Care, zastępując tym samym Pascala Houdayer (48), który opuści zarząd.

“Jesteśmy bardzo zadowoleni z nominacji Jens-Martin Schwärzlera na członka ścisłego zarządu firmy Henkel i z tego, że przejmie kierowanie naszym działem  Beauty Care w przyszłości. Ma on wielkie międzynarodowe doświadczenie i głębokie rozumienie biznesu kosmetycznego”, powiedział Hans Van Bylen, CEO firmy Henkel. “Chcielibyśmy podziękować Pascalowi Houdayer za jego zaangażowanie i wkład w rozwijanie kolejno dwóch naszych działów biznesowych: Home Care a następnie Beauty Care. Życzymy mu wszystkiego najlepszego i sukcesów w dalszej karierze.”

Jens-Martin Schwärzler pracuje w firmie Henkel od 1992. Odpowiedzialność za sektor dóbr konsumenckich (Consumer Goods Business) w Ameryce Północnej przejął z początkiem 2015 roku. Pod jego kierownictwem Henkel z sukcesem wprowadził na rynek północno-amerykański takie marki jak Persil czy Schwarzkopf.

Wraz z akwizycją Sun Products Corporation w 2016, przejął odpowiedzialność za proces integracji oraz utworzenia w Stamford, Connecticut, na wschodnim wybrzeżu USA, wspólnej amerykańskiej centrali dla działów biznesowych Laundry & Home Care oraz Beauty Care.  W latach 2008 do 2014 odpowiadał w ramach działu Henkel Beauty Care za tworzenie globalnych strategii marketingowych dla następujących kategorii kosmetycznych: produktów pielęgnacyjnych do ciała, produktów pielęgnacyjnych do twarzy oraz produktów do higieny jamy ustnej.  Dodatkowo, wciąż w ramach działu Henkel Beauty Care, był odpowiedzialny za Cosmetic Retails Business (dział kosmetyków dla rynku detalicznego) w Europie Zachodniej i International Sales (dział sprzedaży międzynarodowej). Wcześniej zajmował wiele stanowisk kierowniczych w ramach działu biznesowego Laundry & Home Care. Jest absolwentem studiów ekonomicznych na Uniwersytecie Stuttgart-Hohenheim.

Pascal Houdayer dołączył do zespołu firmy Henkel w 2011 na stanowisku Corporate Senior Vice President w dziale biznesowym Laundry & Home Care. Odpowiadał za działania digitalowe, region Azji i Pacyfiku oraz międzynarodowy marketing w dziale biznesowym Home Care. Od 1 marca 2016 był członkiem ścisłego zarządu firmy Henkel. Przed Henklem pełnił liczne kierownicze stanowiska o charakterze międzynarodowym w branży dóbr konsumenckich.

W roku finansowym 2016 wartość sprzedaży działu biznesowego Henkel Beauty Care wyniosła około 3.8 miliarda euro a skorygowany zysk operacyjny 647 milionów euro. Oferta produktowa działu Beauty Care obejmuje kosmetyki do włosów dla rynku detalicznego i salonów fryzjerskich, kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy oraz kosmetyki do higieny jamy ustnej.  Do największych i najlepszych marek działu  Beauty Care należą Schwarzkopf, Dial oraz Syoss.