2014-05-06  Düsseldorf / Niemcy

Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju pokazują jak osiągać więcej za mniej

2000 pracowników Henkla zostało Ambasadorami Zrównoważonego Rozwoju

Celem Programu Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju jest upowszechnianie wśród społeczeństwa idei zrównoważonego rozwoju. Od 2012 roku ponad 2000 pracowników Henkla przeszło szkolenie i zostało Ambasadorami Zrównoważonego Rozwoju.

Henkel stawia sobie za cel potrojenie do 2030 roku wartości wytworzonej w stosunku do ilości zużywanych surowców i wytwarzanych odpadów. To ambitne założenie ma związek z dążeniem do zapewnienia godnego życia rosnącej liczbie mieszkańców naszej planety przy ograniczonym dostępie do naturalnych zasobów.

Każdy z nas ma wpływ na przyszłą kondycję naszej planety. Bo to od naszych codziennych decyzji zależy, ile zużywamy energii, wody i innych zasobów. 

W celu upowszechniania idei zrównoważonego rozwoju wśród ogółu społeczeństwa, Henkel w 2012 roku opracował Program Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju, w którym przeszkoleni pracownicy Henkla przekazują innym swoją wiedzę i rozumienie zasad zrównoważonego rozwoju.

Od początku programu przeszkolonych zostało 2000 Ambasadorów w 55 krajach. Ambasadorami Zrównoważonego Rozwoju zostali także członkowie ścisłego zarządu firmy.

Ambasadorzy promują ideę zrównoważonego rozwoju w szkołach podstawowych w 32 krajach

W ramach programu, Ambasadorzy odwiedzają szkoły podstawowe i wyjaśniają uczniom, jak każdy z nas może dokonywać wyborów w zgodzie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Od 2012 roku Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju rozmawiali z ponad 17000 uczniów w 32 krajach.

Program będzie kontynuowany w 2014 roku

Henkel będzie kontynuował Program Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju w skali globalnej w 2014 roku. „Nasi pracownicy są najważniejszym ogniwem w procesie tworzenia zrównoważonych rozwiązań i propagowania tych kwestii”, powiedziała Kathrin Menges, Wiceprezes ds. Zarządzania Personelem i Infrastruktury oraz Przewodnicząca Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju w Henklu. „To dzięki ich zrozumieniu i zaangażowaniu jesteśmy w stanie realizować naszą strategię i osiągać zrównoważone cele.”

W dalszej kolejności Henkel planuje wzmocnić współpracę z wszystkimi swoimi partnerami biznesowymi wzdłuż całego łańcucha wartości. Dla przykładu we współpracy z partnerami handlowymi Henkel zamierza edukować konsumentów w kwestiach przyjaznej środowisku konsumpcji.

Kasper Rorsted, Prezes Zarządu Henkel, opowiada o zrównoważonym rozwoju dzieciom w szkole w Düsseldorfie

Norbert Koll, President of Henkel Consumer Goods Inc., spotyka się z uczniami w szkole w Scottsdale w Arizonie

Dzieci podczas warsztatów Programu Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich