2014-04-04

Drużyna z Chorwacji wygrała konkurs “Henkel Innovation Challenge”

Stylizacja fryzur w 2050 roku

21 studenckich drużyn z 30 krajów świata wzięło udział w finale konkursu “Henkel Innovation Challenge” w Düsseldorfie. Ich zadaniem było jak najlepsze zaprezentowanie swych innowacyjnych pomysłów na produkt 2050 roku przed panelem specjalistów firmy Henkel. Jury uznało, iż wizja drużyny z Chorwacji była najlepsza. Zwycięzcami tegorocznej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” są: Daren Perincic oraz Dominik Benger – studenci Rochester Institute of Technology Croatia. Opracowany przez nich projekt rewolucyjnego produktu do stylizacji włosów okazał się niedościgniony na tle innych propozycji z całego świata.

Jury konkursu przyznało pierwsze miejsce drużynie Chorwatów za pomysł na produkt „H Design” marki Schwarzkopf, który pozwala użytkownikom na projektowanie nowych fryzur i zmiany stylizacji włosów za pomocą nowoczesnej aplikacji. Wizjonerski produkt przemówił do wyobraźni jurorów. - Obaj uprawiamy sport, dlatego pasjonują nas wyzwania. Nie spodziewałem się, że wygramy ten konkurs. Najlepsze podczas tych trzech dni było to, że panowała taka międzynarodowa atmosfera. Poznałem wielu fantastycznych ludzi, których nie zapomnę – mówi Dominik Benger, jeden ze zwycięzców (na zdjęciu z Darenem Perincicem i opiekunem drużyny, Heleną Grahovac). 

Zwycięska drużyna otrzymała bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tysięcy EUR i, podobnie jak pozostałe zespoły, które stanęły na podium, spotka się z Kasperem Rorstedem,  prezesem zarządu firmy Henkel.
 
Drugie i trzecie miejsce przypadło odpowiednio ekipom z Kataru  i Indii. Jasim Polin i Sarah Mustafa, studenci Carnegie Mellon University Qatar, zaprezentowali pomysł na „AOK Allure”, kosmetyk, który da się zaprogramować – umożliwiający wyjątkowe dbanie o skórę dzięki zawartym w nim inteligentnym substancjom i oprogramowaniu. Trzecie miejsce zajęli Getika Goel i Mayank Nandwani z Faculty of Management Studies Delhi za wizję przyjaznej środowisku powłoki powierzchniowej „eCoat”, którą wykorzystywano by w przemyśle samochodowym w 2050 roku.

O konkursie „Henkel Innovation Challenge”

Tegoroczny konkurs, jak co roku, przyciągnął uwagę studentów różnych specjalności z całego świata. Zgłoszenia nadsyłały dwuosobowe studenckie drużyny z ponad 30 krajów, między innymi z Brazylii, Chin, Stanów Zjednoczonych, Francji i Indii. Zadaniem uczestników było opracowanie koncepcji innowacyjnego produktu bądź technologii dla firmy Henkel, które byłyby zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju i odpowiadały zapotrzebowaniom rynkowym w 2050 roku. 

Konkurs “Henkel Innovation Challenge” w rym roku odbywał się po raz siódmy. 
W ciągu siedmiu lat, do inicjatywy przystąpiło 30 tysięcy studentów z całego świata. Dla firmy Henkel konkurs jest okazją do poznania wyróżniających się międzynarodowych studentów i zaprezentowania się jako potencjalny pracodawca. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników w ponad 75-ciu krajach na świecie. Każdego roku ponad 1500 studentów ze świata podejmuje staż w firmie Henkel zdobywając pierwsze poważne doświadczenia zawodowe.

Daren Perincic oraz Dominik Benger – studenci Rochester Institute of Technology Croatia