Moja biblioteka

Opis firmy

Firma Henkel została założona w 1876 r. Konsumenci na całym świecie mają zaufanie do naszych innowacyjne, marek i technologii. W roku podatkowym 2016 firma odnotowała sprzedaż o wartości ok 18.7 mld euro oraz zysk operacyjny 3.2 mld euro (skorygowany o jednorazowe zyski i opłaty oraz koszty restrukturyzacyjne). Firma z centralą w niemieckim Düsseldorfie jest notowana w indeksie DAX-30. Henkel zatrudnia ponad 50 tys. Pracowników na całym świecie, z czego ponad 80 procent pracuje poza granicami Niemiec. Henkel jest więc jedną z najbardziej międzynarodowych spółek niemieckich.

Henkel Polska

W Polsce firma Henkel działa od 1990 roku i jest obecna we wszystkich trzech sektorach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków (rynkowych i profesjonalnych dla salonów fryzjerskich) oraz klejów konsumenckich, budowlanych i dla przemysłu.

Wiodące marki Henkla w Polsce to Persil, E, Perwoll, Silan, Pur, Somat, Bref, Clin, Palette, Taft, Schauma, Gliss Kur, Fa, Syoss, Bac, Denivit, Vademecum, Igora Royal, Bonacure, Pattex, Metylan, Pritt, Ceresit, Cimsec, Thomsit, Teroson, Bonderite i Loctite.

Firma posiada w Polsce 6 centrów produkcyjnych:

  • Zakład produkcyjny proszków do prania i półproduktów do produkcji detergentów w Raciborzu (woj. śląskie)
  • Zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresit w Stąporkowie (woj. świętokrzyskie)
  • Zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresitwe Wrzącej (woj. wielkopolskie)
  • Zakład produkcji materiałów chemii budowlanej marki Ceresitw Dzierżoniowie (woj. dolnośląskie)
  • Centrum Impregnacji Próżniowej w Bielsku-Białej (woj. śląskie)
  • Centrum Impregnacji Próżniowej w Tychach (woj. śląskie)

Siedziba główna firmy w Polsce znajduje się w Warszawie.

W Polsce, w Stąporkowie działa także jedno z centrów badań i rozwoju firmy. Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit zainaugurowało swoją działalność w 2014 roku. Centrum jest jednym z kluczowych światowych ośrodków badawczo-rozwojowych firmy w dziedzinie produktów dla przemysłu budowlanego, w którym najwyższej klasy specjaliści rozwijają innowacyjne, zrównoważone technologie i systemy budowlane, wprowadzane następnie na rynki w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.

  • Henkel Polska zatrudnia ponad 950 osób.
  • W 2016 roku przychody firmy w Polsce wyniosły ponad 2,2 miliarda zł.

Trzy globalne obszary biznesowe

Dział Adhesive Technologiesjest światowym liderem w dziedzinie klejów, uszczelniaczy i powłok funkcjonalnych dla konsumentów, wykonawców i odbiorców przemysłowych. W 2016 sektor odnotował sprzedaż w wysokości 8,961 milionów euro, co stanowiło 48% całkowitej sprzedaży firmy.

Produkty Beauty Care(dział kosmetyków) są dostępne na całym świecie. Beauty Care to markowe produkty kosmetyczne do koloryzacji, stylizacji i pielęgnacji włosów, higieny osobistej, pielęgnacji ciała i higieny jamy ustnej oraz kosmetyki profesjonalne do salonów fryzjerskich. W 2016 r. wartość sprzedaży działu Beauty Care wyniosła 3,838 miliony euro, co stanowiło 20% całkowitej sprzedaży firmy.

Laundry & Home Care(dział środków piorących i czystości) zawsze odgrywał ważną rolę, tym bardziej że sukces firmy rozpoczął się od wprowadzenia na rynek produktu właśnie z tego sektora. Obszar środków piorących obejmuje nie tylko środki piorące, ale także płyny do zmiękczania tkanin, środki poprawiające efekty prania i inne produkty do pielęgnacji tkanin. Portfolio środków czystości obejmuje produkty do zmywania i zmywarek, środki czystości do łazienek i WC, a także środki do czyszczenia powierzchni, szkła i inne. W wybranych regionach oferujemy również odświeżacze powietrza i domowe środki owadobójcze. W 2016 r.wartość sprzedaży sektora Laundry & Home Care wyniosła 5,795 miliony euro, co stanowiło 31% całkowitej sprzedaży firmy.

Nasza kultura organizacyjna

"Tworzenie zrównoważonej wartości” jest wspólnym celem nas wszystkich w Henklu. Chcemy tworzyć wartość – dla naszych klientów i konsumentów, naszych zespołów i pracowników, dla naszych udziałowców, a także dla ogółu społeczeństwa i społeczności, w których działamy.

Kultura organizacyjna, cel, wizja, misja i wartości – to wszystko jednoczy nasz zróżnicowany zespół, wyznaczając ramy i wskazując kierunki działania. Obowiązujące na całym świecie wspólne zasady postępowania zostały ujęte w serię kodeksów. Są kierunkowskazem dla naszych pracowników we wszystkich działach biznesowych i kręgach kulturowych, w których działamy.

Nasz cel: Tworzenie trwałej wartości.

Nasza wizja: Wiodąca pozycja dzięki innowacjom, markom i technologiom.

Nasza misja: Służenie klientom i konsumentom na całym świecie jako najbardziej zaufany partner o wiodącej pozycji na wszystkich kluczowych rynkach i w kluczowych kategoriach – jako zespół działający z pasją, w oparciu o wspólne wartości.

Nasze wartości: Klienci i konsumenci, pracownicy, sukces finansowy, zrównoważony rozwój, firma rodzinna.

Strategia

Tworzymy naszą przyszłość, kierując się jasnymi wytycznymi długoterminowej strategii firmy. Nasza strategia wynika z wizji, misji i wartości firmy.

W perspektywie 2020, a także później, chcemy zapewnić firmie trwały, zyskowny wzrost. Osiągniemy to, odpowiadając lepiej na potrzeby naszych klientów, zwiększając innowacyjność, sprawność w działaniu i poziom cyfryzacji. Ponadto poprzez nasze aktywności chcemy wspierać zrównoważony rozwój, wzmacniając naszą wiodącą pozycję w tym obszarze.

Czytelna strategia bazująca na czterech filarach:

  • Stymulowanie wzrostu
  • Przyspieszenie digitalizacji
  • Zwiększona sprawność
  • Finansowanie wzrostu

3:04Min.

Film korporacyjny

Henkel w pigułce

20.05.15

Odsłony:

Zdjęcia

Informacje prasowe

Pobierz

Więcej informacji