Moja biblioteka

Lokalne wyniki biznesowe

Odsłony:

20.05.15

Film korporacyjny

Henkel w pigułce

W 2015 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości blisko 2,2 mld złotych.

2015 rok zakończyliśmy rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce a nasza sprzedaż osiągnęła wartość blisko 2,2, mld złotych. Siłą napędową dla rozwoju były udane innowacje produktowe i bliska współpraca z partnerami handlowymi. W wielu kluczowych kategoriach rośliśmy zdecydowanie szybciej niż rynek, umacniając naszą pozycję rynkową. - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Sukcesy w działach biznesowych

Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel gwarantują od 25 lat jej trzy główne działy biznesowe: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care, kosmetyków – Beauty Care oraz klejów i technologii klejących Adhesive.

2015 był rokiem wzrostu dla działu Adhesive Technologies, w którego skład wchodzą zarówno kleje budowlane i konsumenckie jak i technologie klejące dla różnych gałęzi przemysłu. Na rynku klejów budowlanych najważniejszą kategorią dla Henkla były w minionym roku tradycyjnie systemy ociepleń oferowane pod marką Ceresit, w których firma jest niewątpliwym rynkowym liderem. Swój sukces Henkel zawdzięcza wysokiej jakości technologii oraz gęstej sieci stacji barwiących tynki, które umożliwiają nabywcom dobranie i przygotowanie na miejscu tynku elewacyjnego w wybranym kolorze. 2015 był także rokiem wyraźnych wzrostów sprzedaży w większości kategorii sektora BtB, który oferuje kleje i materiały zabezpieczania powierzchni dla wielu gałęzi polskiego przemysłu takich jak przemysł transportowy, wydawniczy czy meblowy.

W roku jubileuszowym dział Beauty Care położył nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów Syoss, Gliss Kur, Schauma oraz got2b i spotkały się z życzliwym przyjęciem zarówno ze strony konsumentów jak i partnerów handlowych. Swoje sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich, stąd 2015 rok dział Schwarzkopf Professional zakończył rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.

Dział Laundry & Home Care umocnił się na pozycji lidera na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Szczególnie dobre wyniki notowały marki Persil i E w kategorii środków piorących, Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w kategorii środków do czystości toalet. W tych kategoriach Henkel jest obecnie graczem nr 1 na polskim rynku. Do najważniejszych innowacji produktowych minionego roku w tej kategorii należy zaliczyć Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.
Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także championem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na 1 tonę produkcji.

Pobierz

Więcej informacji