Moja biblioteka

2017-03-09  Düsseldorf / Niemcy

Henkel wzmocni swój dział Beauty Care (kosmetyków)

Henkel przejmuje biznes kosmetyków do salonów fryzjerskich w Meksyku i USA

  • Poszerzenie oferty o wiodące marki
  • Wzmocnienie działu Produktów Profesjonalnych do Salonów Fryzjerskich
  • Wzmocnienie pozycji biznesowej w Meksyku i USA

Henkel podpisał umowę nabycia firmy Nattura Laboratorios, S.A. de C.V., z siedzibą w Guadalajara, Meksyk, oraz firm powiązanych w Stanach Zjednoczonych, Kolumbii i Hiszpanii.

Dzięki temu przejęciu Henkel wzmocni swój biznes produktów profesjonalnych do salonów fryzjerskich, zarówno na rynkach dojrzałych jak i wschodzących. Transakcja dotyczy szeregu wiodących marek w ważnej dla Henkla kategorii rynku, a wśród nich marek Pravana oraz Tec Italy. W roku obrotowym 2016 sprzedaż meksykańskiej firmy osiągnęła wartość 100 milionów euro.  

“To przejęcie jest przykładem realizacji naszej strategii, zakładającej wzmacnianie pozycji Henkla na atrakcyjnych rynkach i w atrakcyjnych kategoriach. Dzięki niemu wzmocnimy nasz biznes produktów profesjonalnych do salonów fryzjerskich w Meksyku i poszerzymy naszą ofertę na rynku amerykańskim”, powiedział prezes Hans van Bylen.

“Wysokiej jakości marki Nattura Laboratorios są doskonałym uzupełnieniem dla naszej kosmetycznej oferty, szczególnie w kluczowej dla nas kategorii profesjonalnej koloryzacji. Dzięki przejęciu wzmocnimy pozycję nr 3 w tej kategorii na światowym rynku. Co więcej ta transakcja jest dobrym punktem wyjścia dla dalszej ekspansji na atrakcyjnym rynku Ameryki Południowej, powiedział Pascal Houdayer, wiceprezes firmy, odpowiedzialny za dział Henkel Beauty Care.

Obie strony uzgodniły, że szczegóły finansowe transakcji nie zostaną podane do publicznej wiadomości. Transakcja podlega zwyczajowym procedurom zamknięcia, w tym otrzymania zgód właściwych organów.

O firmie Nattura Laboratorios, S.A. de C.V.
Nattura jest meksykańskim producentem kosmetyków, powiązanym z firmami w USA, Kolumbii i Hiszpanii. Firma zostala założona w 1982. Obecnie działa głównie w sektorze produktów profesjonalnych do salonów fryzjerskich, oferując takie marki jak Pravana i Tec Italy. W 2016 zanotowała sprzedaż o wartości 100 milionów euro.